SÅDAN FEJLMELDER DU DIT TV

Fejlmelding af TV

Support TV

Før du fejlmelder

Oplever du pixeleringer eller udfald på en eller flere tv kanaler, skyldes det ofte lokale fejl.

Hvis en enkelt kanal er forsvundet, og dit fjernsyn viser sort skærm, der hvor programmet plejer at være, er det som oftest en overordnet fejl fra leverandøren.

Vær opmærksom på, at kabelnettet bliver serviceret i dagtimerne – der kan derfor være kortvarige periodiske udfald som følge af arbejdet i anlægget.

UANSET, så er det ALTID en god idé at fejlmelde.

Hvem skal betale …

For medlemmer af DitNet er fejlsøgning altid uden omkostninger for dig.
Fejl i foreningens forsyningsnet/skabe er dækket af foreningens serviceaftale.

Reparation/opgradering af dine interne installationer, samt nedgravning af stikledning på privat grund, udføres for din regning.

Før du ringer

  • Tal med naboen, om de har det samme problem
  • Kontrollér, at stikkene er sat rigtigt i, og er i orden – i begge ender
  • Prøv at koble alt andet udstyr fra (tv-bokse, o.lign)
  • Har du mere end ét tv – tjek de andre tv

Fejlmelding af tv skal altid ske til kontoret på tlf. 86 52 17 11 – eller direkte til DKTV på tlf. 43 32 47 00 (OBS! Udenfor kontorets åbningstid, oplyses DKTV’s tlf. nummer).

Support TV
Support TV

Er du stadig i tvivl

Foreningen har valgt DKTV som service leverandør i vores hybrid-fibernet.

DKTV har mere end 50 års erfaring i at etablere og vedligeholde fiber og coax.

Oplever du fejl eller udfald af dine TV kanaler, eller har du udfordringer med dit WiFi, så kan du roligt tage kontakt til DKTV.

Foreningens serviceaftale indeholder bl.a.:

  • Vagtordning alle ugens dage 10.00-22.00
  • Gratis kontrol af signal i første stik
  • Gratis hus-/installations tjek
  • Gratis WiFi tjek

DKTV kan kontaktes på tlf. 43 32 47 00.

Husk, at hvis du oplever fejl på dit modem, eller har manglende internetforbindelse, skal disse fejlmeldes til YouSee på tlf. 70 70 40 40.

Support TV

Links og andre gode råd:

Pixeleringer og frysning i billedet skyldes som regel løse forbindelser eller indstråling.

De typiske årsager til ovenstående kan være, at der benyttes forældede/ defekte/ utætte komponenter i den interne fordeling.

Du kan selv undersøge, om en signalfejl på dit tv skyldes indstråling ved at tjekke dine tv-kanaler. I dag udsendes der flere tv-kanaler på samme frekvens, så har du indstråling, vil dette også påvirke de andre kanaler på den samme frekvens.

Tv-kanaler med samme frekvens som oftest er ramt af indstråling:

Grundpakken:
Kanal Østjylland, TV 2 Østjylland, TV 2 MidtVest.

Fuldpakken:
Vfilm Hits, TV 2 Sport X, BBC News Cartoonito, National Geographic Wild, SkyShowtime2, V Film Premiere m.fl.

Flere stik kan give fejl
En anden årsag til fejl kan være, at man selv har koblet flere tv på i den interne fordeling. Vær opmærksom på, at hver gang signalet deles, halveres signalstyrken. Hvis man har monteret flere stik, kræver det ofte, at man får monteret en hjemmeforstærker.

Som medlem må du gerne selv lave/optimere din interne fordeling EFTER 1. stik eller DVU’en, som du typisk finder i dit teknikskab/rum. På nettet findes adskillige artikler med gode råd og vejledning.

Er du typen, der har andet og vigtigere ting at give dig til, kan vores service leverandør også hjælpe dig dér. DKTV’s ”Tekniske handyman” tilbyder hjælp til alt, der har med internet og tv at gøre. Lige fra kablingsopgaver og ophængning af dit tv, til indlæsning af kanalerne eller opsætning af din Chromecast.

Arbejdet udføres mod betaling.