SÅDAN FEJLMELDER DU INTERNET OG TELEFONI
Fejlmelding af internet og telefoni
Fejlmelding af internet og IP-telefoni skal foregå direkte til YouSee.

Teknisk hjælp på chat og telefon 70 70 34 48
Lukket 24. december
Mandag – fredag 08:00 – 18:00
Weekend og helligdage 09:00 – 18:00
Hjælp hele ugen via Facebook (IKKE til akutte henvendelser)
Hverdage 08:00 – 22:00
Weekend 12:00 – 22:00
Skulle du mod forventning ikke få den fornødne hjælp hos YouSee support.
Så husk at benytte dig af det gratis signal- og WiFi tjek hos DKTV.
DKTV kan både udbedre evt. fejl i dine installationer (mod betaling) udskifte dit modem og rette fejl i forsyningsnettet (uden beregning).
Speed test af din internetforbindelse
Retningslinjer ved speed test af dit internet på 1000 Mbit og derover
Hastigheds tests på 1000 Mbit og derover stiller høje krav til dit eget udstyr, og kan KUN testes på en PC/computer, som er tilsluttet routeren/modemmet med et Cat-6 netværkskabel (eller derover) i LAN port 4.
For at få det mest retvisende resultat bør du også slukke for den trådløse forbindelse (WiFi) på modemmet/routeren, og lukke ALLE åbne programmer, som bruger internettet, f.eks. antivirus, VPN og downloads.
Derudover stilles der flg. krav til dit udstyr.
Test af 1000 Mbit:
- 1000 Mbit, benyt netkort der minimum følger standarden: Ethernet 1000Base-T/1GbE
- Din PC skal have minimum en hukommelse på 8 GB RAM
- Anvende et 64-bit-styresystem, så du kan udnytte mere end 3 GB
Test af 2000 Mbit:
- 2000 Mbit, benyt netkort der minimum følger standarden: Ethernet 2.5GBase-T/2.5GbE
- Din PC skal have minimum en hukommelse på 8 GB RAM
- Anvende et 64-bit-styresystem, så du kan udnytte mere end 3 GB
Du skal også være opmærksom på, at din IP-header optager ca. 10% af internetforbindelsen. Det vil altid tælle med i resultatet på din speedtest. Så hvis du fx har en hastighed på 1 Gbit/s, kan du forvente at måle et resultat på højst 950 Mbit/s.
Det er også en god ide at teste din hastighed flere gange, da hastigheden kan variere over tid.
Hvis speedtesten viser en lavere hastighed, end du forventer, kan det indikere et problem med din forbindelse eller dit udstyr (Modem, PC, netværkskort o.lign.)
BEMÆRK
- Tester du på Wi-Fi? Så sørg for at stå én meter fra dit modem under målingen
- Nogle hastighedstests understøtter ikke alle browsere (Internet Explorer, Chrome, Safari, FireFox)